Tu ce culoare esti?

Azi ni se ofera optiuni variate si oportunitati multiple de a transforma un hobby in daily job sau si mai interesant: posibilitatea de a-l imbunatati pe cel actual sau de a ne identifica cu acele optiuni de cariera care pot ajuta la (re)descoperirea personala; prin care ne motivam si dorinta ulterioara de a construi un brand personal dispus sa descopere inovatie si evolutie permanenta.

Asumarea sanatatii organizationale presupune pe langa knowledge, si soft skills: angajament, asertivitate, eficienta, etica, negociere; aptitutini personale si sociale intangibile care construiesc trasaturi ale personalitatii ce influenteaza si caracterizeaza relatiile mai ales la locul de munca, acolo unde implicatiile sunt pe mai multe niveluri. Constructia unor astfel de competente in comportamente sunt din ce in ce mai prezente si  se pot insusi prin variate metode, programe de dezvoltare, coaching si invatare formala.

Spre exemplu un test SDI (strength deployment inventory) ajuta in conturarea portretelor in cadrul organziatiilor, identificand tipuri de personalitati reprezentate prin trei culori: rosu-orientati catre rezultate, verde-orientati catre proces si albastru-orientati catre oameni, sau hub-situarea la mijloc prin combinarea elementelor din cele trei culori.  Datele astfel obtinute confera solutii spre a accesa corect abilitatile si competentele persoanelor cu care se lucreaza. Rezultatele obtinute pot usura activitati si in acelasi timp pot imbunatati performanta in munca si o relationare cat mai buna.

Ne intoarcem asadar, la un alt gen de “why” care poate oferi raspunsuri cu privire la cine suntem, de ce actionam intr-un anume mod, care ne este sistemul de valori si principiile dupa care ne ghidam; aceste lucruri corect interpretate pot justifica comportamentele indivizilor si se pot obtine perspective asupra modalitatilor prin care se pot recunoaste punctele forte sau maniera in care cele mai putin satisfacatoare pot influenta ansamblul. Cu alte cuvinte, putem vorbi despre o intreaga viziune asupra sistemului in care interactioneaza oamenii in circuit.

Tehnicile si uneltele folosite pot facilita intelegerea, dar si intocmirea unui plan asa incat acest “yoga brain” sa produca interactiuni cu decizii sanatoase asupra modului in care pot fi accesati oamenii, si mai ales care pot fi adaptate unor nevoi specifice. Tot rezultatele indica si pot antrena o raportare corecta si eficienta asupra unui tip de comportament care atat la nivel personal cat si de grup poate valida in timp productivitate, coeziune. Ne referim la interactiune, gestionarea unor conflicte, procese care pot imbunatati activitati si mai ales din care se pot afla/invata lucruri.

P.S. Keep calm and use your soft skills!

Sursa foto: Google, www.giphy.com

 

  

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *