The New Marketing Era

Noua dimensiune a marketingului se transforma astfel incat sa corespunda noii dinamici pe care o traverseaza.

 

Orientarea umanocentrica se refera la responsabilitatea sociala care determina schimbare. Bunastarea consumatorilor si a societatii este urmatorul nivel de atins; profitabilitatea companiilor nu implica/ nu se refera doar vanzari propriu zise, intermedieri, competitivitate si productivitate, ci si responsabilitate prin implicare la nivel masiv.

Introspectia  ne „impune” invatarea si acceptarea traiului in mod din ce in ce mai practic, spiritul uman determinand modalitati active spre largirea orizontului sau a viziunii de repozitionare. Se doreste asadar, dezvoltarea si recastigarea autoritatii si fiabilitatii conceptului de marketing holistic.

Pratica noua se asaza pe valori sociale sanatoase, cu impact asupra celor ce le propun, produc, cat si a celor ce consuma, fiecare implicandu-se cu increderea cuvenita, prin cel mai eficient mod: puterea exemplului. Implicarea in viata comunitatii si atitudinea fata de mediul inconjurator completeaza ideile sociale prin constientizarea acestui impact in viata de zi cu zi, respectiv in activitatile corporatiilor. Se urmareste astfel si dezvoltarea valabila a relatiilor interumane, restabilirea raporturilor si mai ales castigarea increderii oamenilor prin si cu care iti desfasori activitatile. Se evita dezumanizarea si tendinta obsesiva de a privi totul in cifre, pierderi sau profit.

Acesta constientizare in abordare vine cu un plus valoare si castig din/pentru ambele parti. Se pleaca de la lucruri relativ simple, dar cu rezultate centrate pe eficienta economica, dar si grija asupra mediului inconjurator. Planeta nu este o sursa inepuizabila de resurse si energii, in contextul unui lant trofic echilibrat.

La nivel global se incearca o redistribuire a responsabilitatilor, atat prin cantitatea produselor si serviciilor oferite, cat si a calitatii acestora.(ex: folosirea surselor de energie neconventionale, a energiilor regenerabile, resurse ce ne pot salva in viitor.)

Altminteri, alternativele ignorate pot fi solutiile salvatoare. Trebuie doar sa vrem sa cercetam si sa aplicam corect mecanismele inovatoare.

 

Surse foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *