Intre brand si slogan

Traim intr-o lume plina de consumerism intens. Ni se intiparesc in memorie branduri, marci si logo-uri; fie ca ni se prezinta in media, pe strada sau in mijloacele de transport in comun, ele se fac remarcate oriunde exista flux, putere de cumparare si nu numai. Ni se comunica si implicit ascultam, deci se creeaza o influenta. Unele atrag, altele resping, insa sensul acestora intra in directa legatura cu o multitudine de elemente care formeaza un sistem. Si niciodata intamplator.

Ne referim la marca unui produs ca semn distinctiv, iar la brand ca la o particularitate a semnului plus suma emotiilor venite din partea celor cui li se adreseaza produsele; si nu in cele din urma, sloganul. Acest ”strigat de lupta” cu care se intra pe piata, acea formula pregnanta cu care te adresezi spre a atrage atentia, intr-un joc de cuvinte cu care sa fii catalogat „catchy”, subliniind si continuitate cu efect durabil; si de ce nu, si stabilirea publicului tinta prin reclame in care joaca vedete sau noii „influenceri” ai zilelor noastre.

Ne lasam manipulati afectiv sau din interes de produsele in fata carora nu rezistam? Da.

Analizam (fara a fi cunoscatori foarte fini) si acceptam ca totul are la baza o strategie bine gandita? Da.

Devenim vulnerabili acolo unde exista o nevoie, unde strategii isi indeplinesc sarcinile cu succes si unde ni se atrage atentia. Cand nu cunosti produsul iti cauti info care iti traseaza alegerile sau mergi drept dupa instinct. Cate oprelisti sa iti pui in fata unui produs care se „arata” atat de interesant? Ceva trebuie sa fie acolo…

Noua dimensiune business vine cu un concept interesant de clientocentrism, acest termen care pune in prim plan satisfacerea nevoilor clientului, afacerea gravitand in jurul lui, tocmai din dorinta de a obtine profit maxim pe urma sa. Acest lucru cumva creeaza obligativitatea spre produse si servicii de calitate, unice si originale, investind permanent in relatia cu clientul, pastrandu-se astfel si legaturi stranse. Intotdeauna, calitatea superioara a ceea ce livrezi sta la baza obtinerii satisfactiei clientilor si implicit profitabilitatii afacerii.

Cu toatea acestea, prinde si mai mult contur abodarea in fata careia iti pastrezi libertatea in alegeri si de a gandi independent atunci cand optezi sa iti achizitionezi ceva. Si apoi, ne propunem invatand zi de zi, sa cumparam eficient, cu reale nevoi si incercand in acelasi timp sa intelegem si marketerii care spun povesti in care sa credem, chiar daca asta are sau nu legatura cu realitatea. Avem nevoie de personaje fictive si imagini fantastice pentru a sti unde ne pozitionam. Face parte din procesul de asimilare a informatiei care vine, se asaza si ia o forma in sistem.

P.S. „Brandul este parte intangibila a afacerii tale. Produsele sunt tangibile (…)”. Dr. Smidt- CEO Google

Sursa foto: Google

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.