Antreprenoriat made in RO

O idee buna sustinuta de motivatie pe masura iti poate deschide oportunitatea de a te lansa intr-un business al tau… Insa, provocarea este sa o faci sa se si intample. Si nu prin supraevaluare; chiar daca ti s-a inoculat ca aceasta este calea prin care faci doar ceea ce iti place, nu vei mai avea sef si vei avea muuult mai mult timp liber. Oare?!

Intr-o lume in continua schimbare care are nevoie de situatii alternative, in conditiile unei crize economice prelungite, oamenii cauta solutii pentru a-si depasi chiar limitele.

Sondajele arata ca ciclul de viata al IMM-urilor in Romania este cuprins intre 2-5 ani, dupa care sunt in cadere libera sau efectiv, mor. Dorinta noastra de schimbare ne determina sa credem ca in momentul in care suntem profi intr-un domeniu, ne putem deschide/avea si un business de succes… nu e doar atat. Este nevoie de experienta, sa cunosti piata si sa stii de la inceput cum vrei sa arate afacerea ta. Antreprenoriatul e o masinarie complexa ce necesita un know-how adecvat.

Dar daca ai decis sa incerci sa iti lansezi propria afacere, trebuie sa ai un mastermind, focus pe asupra viziunii. A merge pe retete si a parcurge drumuri deja batatorite nu iti asigura un succes sigur. Cu mintea dezvoltata structurat vei pune in aplicare si vei avea o imagine mai clara asupra activitatii pe care vrei sa o desfasori. Atitudinea, mentalitatea deschisa si crezul valori bine alese, pot sa te propulseze acolo unde iti propui. Stimularea creativitatii in mod continuu este si ea o munca in sine, iar procesul de inovare perpetuu poate fi asimilat greoi.

Alegerea pietei, prin domeniul de activitate in care vrei sa te dezvolti, a sti cui te adresezi prin serviciile sau produsele oferite, planuri de afaceri, identificarea clientilor, testarea concurentei, dezvoltarea unor parteneriate sunt elemente de care foarte multi uita sau le confunda. Planul de afaceri consta si in gasirea solutiei potrivite prin claritate si concizie care sa poata “actiona” in acord cu realitatile pietei.

Asadar, trebuie sa afli cum te pozitionezi in piata si ce instrumente poti folosi astfel incat sa iti usurezi munca, dar si pentru a satisface nevoile clientilor wannabe. Dupa cum insusi Philip Kotler afirma: „strategia trebuie adaptata conditiilor schimbatoare in vremurile pe care le traversam, cu un echilibru intre adaptare si adaptabilitate. Adaptarea este o strategie, in vreme ce adaptabilitatea permite companiilor sa isi schimbe directia din mers”. Asadar, concentrare spre obiective comune, responsabilitate bine definita, reanalizare si testare periodica tinand cont in permanenta de schimbarile prin care trec pietele si tehnologia.

Din categoria greselilor elementare ce conduc spre colapsul afacerilor pornite cu mare entuziasm in Romania se numara: piata nestudiata corespunzator, prin lipsa educatiei in acest sens a viitorului antreprenor, neasumarea preocuparii in mod constant, cheltuieli prea mari in detrimentul investitiilor si costuri nejustificate transpuse in plan personal.

De cealalta parte (deloc de neglijat), impozitarile excesive si legislatia schimbata extrem de des, atat de interpretabila ingreuneaza si blocheaza orice demers al motivatiei anterioare. Iar faptul ca finantarile vin foarte greu, aproape cand antreprenorului i-a disparut entuziasmul, deja inchide cercul. Ele sunt dublate de proceduri alambicate si prea putin transparente, fiind acoperite de birocratie excesiva, functie de interese si daca potentialul este de explorat sau chiar de exploatat😊.

Deci, a fi antreprenor in Romania este un adevarat roller coaster; insa daca tot ai pornit la drum, da-i o sansa! Tie poate chiar iti iese😊

Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *