Neuromarketing

Definitia de la manual reda printr-o explicatie sustinuta ca neuromarketingul este modalitatea prin care creierul raspunde stimulilor de marketing atat cognitiv cat si senzorial; o conectare a neocortexului (rationalul) cu emotiile din sistemul limbic profund, ce poate naste si influenta identitatea unui brand in raport cu cantitatea de info pe care o primim si pentru care vom genera decizii.

Aceasta cercetare comportamentala isi propune sa masoare preferintele consumatorilor, la ceea ce reactioneaza functie de oferte si care sunt factorii determinanti in luarea unor decizii.

Prin utilizarea liantului feeling se creeaza anumite legaturi emotionale asupra comportamentelor ce directioneaza consumatorii catre anumite produse si servicii. Urmarind anumite categorii demografice si grupuri de consumatori, piata poate fi segmentata, iar pozitionarea ce urmareste strategia mesajului va fi adaptata pentru a veni in intampinarea nevoilor, a imbunatati asteptarile si mai ales, satisfacerea consumatorilor.

Conectarea emotionala a clientilor care impartasesc valori si credinte pentru anumite categorii de produse si servicii este doar o componenta din seria elementelor care dau personalitate unui brand, concomitent cu  satisfacerea anumitor functii ale creierului (multitasking, empatie, emotii in stari pure si cu un impact rapid sau deliberate, prin rationamente constiente). Combinatia elementelor de psihologie, economie si biologie ofera informatii reale, verificate asupra cum pot fi accesate anumite informatii in raport cu intuitiile si abordarile consumatorilor si interdependentele dintre ele atunci cand se aplica strategii de piata, branding sau orice forma de publicitate alternativa din mass-media neconventionala.

Descifrarea emotiilor prin explorarea oportunitatilor este importanta in imbunatatirea practicilor ce au in prim plan comportamentele si intelegerea consumatorilor, si de ce nu, chiar si efectuarea unor predictii astfel incat sa se comunice si sa se raspunda nevoilor potentialilor consumatori ce ce vor castigati si ulterior, transformati in clienti fideli.

Sursa foto: Google

 

Inteligenta artificiala

Noua problematica ce vizeaza conceptul de inteligenta artificiala are nevoie de o intelegere aprofundata asupra ceea ce va insemna viitorul umanitatii si ce ne poate conduce spre o viata mai inteligenta; adica polivalenta unui fenomen in virtutea caruia apare nevoia, dorinta sau trigger-ul de a testa; pentru ca apoi sa se poata dezvolta si implementa mecanisme, metodologii si idei inovative.

Desi stim sau se considera ca folosim aproximativ 10% din capacitatea creierului, acesta nu conteneste sa uimeasca. Si chiar si asa, daca inteligenta artificiala (creata tot de el) depaseste umanul, incotro ne indreptam?! Care va fi masura si cine o va stabili?

Spre exemplu, dimensiunea digitala in care suntem partasi si de ce in ce mai prezenti vine cu forme/reprezentari pentru anumite produse si servicii prin intermediul VR-ului si AR-ului (realitatii si augmentarii virtuale) cu pasi siguri catre experiente mai usor de asimilat, ce pot fi „gustate” din plin, datorate unor actiuni superinteligente. O inteligenta senzoriala care isi propune sa intermedieze viziuni prin stimularea consumului, cresterea productivitatii, competitivitatii si implicit a calitatii. Vorbim asadar, despre tehnologii emergente care au mindseturi agile asupra viitorului, impulsionand perceptii diferite, o integrare efectiva asupra ideilor noi. Si totusi, tendinta catre robotizare…?! Sau un upgrade al eficacitatii, asa incat sa castige omul indraznet care poate continua si altfel povestea…?

Se atribuie noi facilitati pentru ceea ce consumam, prin elemente ce au putere sa declanseze emotii, un mix de instrumente pentru dezvoltarea si insusirea lor in programe de procesare si implementare ulterioara. Un challenge care se genereze interes, trafic prin aplicatii interconectate in continua schimbare si care sa faca lucruri sa se intample mult mai rapid. Elocvent in acest sens, pot sta colaborarile in cadrul industriilor care pot intermedia/transfera informatii concomitent, concentrand valori si mai ales, economisind timp si efort.

O sursa de inspiratie pentru comunitati sa isi dezvolte laturi creative, functionalitate prin construirea relatiilor, acele „engagement-uri” tacite cu obiective capabile sa ofere conform asteptarilor. O multitudine de exemple inspirationale, care sunt importante in mixul media, al canalelor de distributie, sociale si mai ales, consumatoare. Insa de la atractia pentru fenomen ce in plan ideatic pare ca isi face treaba, pana la identificarea si traversarea pragurilor de accept este necesara o constanta, o proba a timpului care sa atraga reach-uri valabile si nu numai.

Sursa foto: Google, giphy.com 

Complexitate in brand

Brandurile pe care le tinem minte, vizibile sau cele care ies mai in fata sunt acelea care lasa caracteristici intiparite, se diferentiaza si au un plus de insemnatate; acea relevanta continuta de esenta brandului, amestecul de misiune si viziune care livreaza incredere; plus valoarea oferita unei entitati memorabile, pentru care oamenii ii impartasesc aceleasi valori intrinseci.

Intr-o era digitala care pune la dispozitie informatiile si intermediaza relatiile, satisfacerea nevoilor clientilor vizati si implicit beneficiile pentru acestia, ofera nenumarate posibilitati de dezvoltare pentru activitatile de marketing. Totalitatea instrumentelor digitale propun la randul lor, experiente marcante care depasesc realitatea materiala si se indreapta catre realitati virtuale si augmentate.

Parte din acest proces amplu este chiar inspiratia pentru actiune si totalitatea factorilor ce completeaza reprezentarea despre identitate: imaginea clara oferita de logo (prin forma, culoare si uneori slogan), definirea publicului (asupra clientilor/potentialilor), analiza competitorilor. O valorificare asupra tuturor sarcinilor, o organizare eficienta a comunitatii din care se vrea a face parte; o identitate definibila si recognoscibila, care prin mecanismele de intelegere a marketingului si a consumatorului devine o unitate creativa.

Acestea sunt brandurile care comunica autenticitate si nu neaparat perfectiune, dar care inspira si ajuta la formarea caracterelor consumatorilor prin mesajele pe care le transmit. Care accepta si se indreapta spre cunoasterea  clientilor: prin asteptari, preferinte, ezitari, deziderate; dispuse spre adaptare si reinventare rapida care sa raspunda nevoilor imediate.

Sursa foto: Google, www.nigeltemple.com

Si relevanta

Despre relevanta… Cuvant pe care inca il „asimilez” de cateva zile dupa o conferinta in care mi s-au confirmat idei, concepte si atitudini pe care am ales sa le dezvolt in general, dar si aici in cateva randuri. Intr-o stare de constientizare si asumare a faptului ca educatia in domeniul in care activam nu se termina nicicand, ca schimbarea nu inseamna pierdere prin dezechilibru si ca mai putin individualism poate oferi curaj spre validare.

Am ales sa scriu despre relevanta in comunicare. Analogica sau digitala. O gasesc esentiala in conturarea proceselor si strategiilor, tocmai pentru ca solicita profunzime si tact (atat online cat si offline) prin instrumentele alese, asa incat sa se construiasca mult mai eficient un brand: cu vizibilitate/asociere/consistenta, pentru a atrage si genera noi clienti, pentru vanzari exponentiale sau chiar pentru fidelizarea clientilor existenti. Pentru ca gestionata corespunzator, fara superficialitate si redundanta, ea este in stare de continut pe bune, verosimil. Si mai mult decat atat, ea poate gestiona conflicte in mod constructiv.

Ideal este ca “listen” si “act” sa conlucreze pentru a atinge obiective de performanta, pentru a transmite mesaje memorabile, de interes, necesare oriunde si mai ales urmate de actiuni in consecinta.

Frecvent suntem furati de mirajul oraselor mari si mai puternice (cel putin economic vorbind la ele facem referire), unde se primesc brief-uri cu target impus, in care se directioneaza produsul/serviciul doar spre “cautatorii de brand”, uitand ca si comunitatile mici sunt importante. Ele pastreaza nucleul, profunzimea si doza de autenticitate de la care se pleaca (din mesaje directe, simple, dar de efect). Analizele de continut ale datelor de marketing (in special) au nevoie de mai multa profunzime, cercetare temeinica si aplicata, iar “listening-ului” pe care adesea il evitam, sa i se acorde mai mult timp pentru desfasurare si ulterior, asimilare. Autenticitatea in discurs vine dintr-un continut bazat pe emotie, un storytelling care se transforma cu inteligenta in informatii prin intermediul carora parcurgem etape in actiunile propuse.

Si aspectul cel mai important, desi intentionat l-am lasat la final, este “the big picture”. Si aici fac referire la a lua in serios pachetul, imaginea de ansamblu ce ne este pusa la dispozitie sau pe care trebuie sa o conturam/cream noi; legatura cu ceea ce facem si responsabilitatea fiecarui act; alaturi de imbunatatirea performantelor prin construirea caracterelor si imbratisarea provocarilor in stabilirea strategiillor care pot oferi rezultate reale.

P.S.:

Sursa foto: Google

Cultura Organizationala

Scop:

  • imbunatatirea vechilor practici fara a dilua traditia, in contextul noilor solicitari si exigente economico-sociale
  • apropierea indivizilor si cooperare pentru interese comune

In realizarea echilibrului, se mizeaza pe gestionarea relatiilor in cadrul organizatiei plecand de la valori esentiale  si ajungand pana la exercitarea si distribuirea autoritatii in mod corect. Practica se refera la asimilarea tuturor notiunilor pentru a intelege modalitatile in care interactioneaza comportamentele, dinamica grupurilor, precum si interdependentele intre oameni-structuri organizationale, mizand pe eficienta in performanta.

Fenomenele complexe aparute in activitatile organizationale au in prim plan relatia om-grup-organizatie. Comportamentele, conflictele, negocierile, motivarea sau demotivarea formeaza o parte din aspectele care vizeaza la modul in care actionam, simtim si gandim. Suntem influentati de perspective, prin urmare abordarea necesita resuscitare in fiecare nivel.

Pentru analiza tuturor stereotipurilor se aplica strategii caracteristice astfel incat sa se faciliteze insusirea si integrarea lor natural in cadrul institutiilor. (atentie, motivatie, eficienta, implicare, asumare, autonomie, responsabilitate, competenta)

Constientizarea abilitatilor, relatiilor precum si practica sabloanelor (de care nu ne putem desprinde inca pare-se) asa incat utilizarea lor sa fie productiva, cu performante strategice. E important sa ne diferentiem de ceilalti prin ceea ce facem, dar mai ales prin cum facem sa ajungem acolo. In acest sens, este valoros sa stim cum privim modul in care relationam, ne comportam creand incredere in relatiile pe care vrem sa le obtinem, si nu in ultimul rand modul in care o organizatie se raporteaza la succes. (in special cand presiunea sociala si competitia profita de toate oportunitatile ivite)

Se urmareste astfel, canalizarea tuturor actiunilor si deciziilor catre modalitati unice de dezvoltare specifice realitatii de astazi. Aceste circuite se alimenteaza dupa modul in care sunt conduse organizatiile si tind catre ideal; prin viziuni indraznete castigand valori stabile, incredere, reputatie intr-o lume “supusa” inovatiei. Practic, e orientarea eforturilor comune in moduri noi aplicate corect, asa incat sa fie implicata si latura personala.

 Sursa foto: Google

Networking on/off

Construirea relatiilor noi de business genereaza noi oportunitati, in masura in care dezvoltarea business-ului aduce cu el avantajre reciproce si posibilitatea de a inchega relatii si a-i cunoaste indeaproape pe cei cu care interactionezi atat online cat si offline. Dezvoltarea acestei retele, bazata in principal  pe consecventa este factorul determinant in atragerea noilor colaboratori cu eventualitatea pastrarii relatiilor in mod durabil. Alte atribute identificate (sinceritatea, promtitudinea, disponibilitatea si atitudinea) completeaza raspandirea acestor societati complexe, dinamice si interconectate. E just ca printr-o varietate de teste personale in prima faza si ulterior, cu accesari mai profunde si imbunatatiri daca ne raportam la niveluri superioare.

Azi, implemenatarea tehnologiei informatiei in sprijinul relatiilor de business tinde catre o viziune revolutionara si e din ce in ce mai aplicata. Prin aceasta lume interconectata se cladesc povesti de succes; se impartasesc informatii, experiente, contacte si recomandari (iar o recomandare buna la timpul ei deschide si usi si ferestre, sincer vorbind) 🙂 atat prin intalniri efective din cadrul evenimentelor de profil cat si prin intermediul retelelor care pot sincroniza/conecta de la distanta oamenii si afacerile in sine.

Totusi, intalnirile face to face au o serie de beneficii intrucat te „obliga” sa conlucrezi cu eul; sa stii cum sa iti prezinti aptitudinile, calitatile sau chiar sa transformi punctele mai putin forte in instrumente de care sa te folosesti obtinand conexiuni. Descoperirea acestor fundamente dezvolta curaj, incredere si oportunitati reale asa incat sa stii cum sa ajungi aproape de clienti, sa ii pastrezi si sa poti imbogati agenda prin contacte valoroase. S-a dovedit astfel, o eficienta a lucrului colectiv impartasind metode de succes si chiar situatii limita intampinate.

Dezvoltarea skill-urilor de abordare, negociere, autodepasire si parasirea zonei de confort (mai ales pentru cei ce vad asta ca pe un challenge) duce si catre extinderea influentei, vizibilitate si odata cu asta implinirea unui target atat profesional cat si personal. Folosim infrastructura digitala, insa abilitatile umane pot depasi granitele unei relationari deficitare, atata vreme cat stii/inveti sa lucrezi in primul cu rand cu tine, ca individ. Mixul vietii reale cu retelele sociale asa incat sa permiti sistemului sa gaseasca platforma potrivita in care sa ti se dezvolte afacerea si cu care sa rezonezi; e clar o nisa care se poate accesa daca doresti extinderea obiectivelor setate. Lumea virtuala a retelelor sociale prezinta insa, dezavantajul de a sfida si evita interactiunea sociala influentand stari de incomoditate, nesiguranta si chiar imposibilitatea de a infrunta problemele in mediul/contextul autentic al business-ului coroborate cu: limbaj de specialitate, gesturi, mimica, continutul pe care vrei sa il livrezi sau chiar info despre propria persoana. Dar sunt altele care echilibreaza cumva balanta.

In definitiv, practica este cel mai bun argument in sustinerea acestui demers de integrare si inteligenta sociala. Abordarea cu incredere a tuturor strategiilor testate pentru maximizarea oportunitatilor rezultate din aceste conectari online si offline permite depasirea multor inconveniente si tot ea este cea care va fi si masura in cuantificarea rezultatelor cantitative si calitative.

Sursa foto: Google

Action: Guerrilla Marketing

Cand ai un buget restrans si limitat, dar totusi trebuie sa iti promovezi afacerea, cauti solutii astfel incat sa razbesti. Te inarmezi cu inpiratie pentru a comunica orginal, creativ si mai ales, atractiv. Neconventionalul il “joci” strategic si alegi timpul si momentul oportun in care sa faci asta😊.

Desi mesajele traditionale risca sa nu mai fie vazute, ca urmare a digitalizarii, provocarea consta in insusirea noilor metodelor de comunicare printr-o planificare strategica; pentru un public target ce iti devine delegat si consumul chiar o experienta in sine.

Mixul de metode pentru succes pune accent pe o creativitate dezvoltata, usor de retinut si asimilat pentru diverse categorii de oameni carora te adresezi, asa incat influenta sa se produca la nivel personal si mai ales memorabil. Interactiunea cu produsul sau serviciul este redata de reactii emotionale, care iti poti aminti (cu un flash-slogan, culoare, forma si plasare) ceea ce ai vazut.

Accesarea pretextelor, de pilda, evenimentele sociale sau spatii deschise ofera posibilitatea de a pune in aplicare idei valoroase, pline de tactica pentru rezultate cu ecou. Este stiut si demonstrat ca o campanie virala se raspandeste rapid si are un impact sigur, dar totusi vorbim despre o acoperire locala si putin masurabila. Reputatia buna se poate dobandi folosind diversitatea erei digitale, intr-un social media ce adauga dinamica, bloguri cu hashtag-uri prin trimiteri catre produs/serviciu, video blog-uri live, instastory-uri si lista poate continua.

Toate acestea sunt in fapt, abordari psihologice care se imprima in mentalul colectiv. Mentinerea cheltuielilor mici inclina balanta spre disponibilitati de efort intelectual mai mare, energie dublata si utilizarea tuturor resurselor imaginare astfel incat sa se afle despre tine. Desi se acceseaza grupuri mici sau chiar indivizi, mediul in care aceasta se intampla ofera posibilitatea propagarii unei informatii care se poate transforma candva in marca.

Obtinerea profitului este o provocare fundamentala si tot tehnologia transforma consumatorii in critici mult mai atenti, care folosesc filtre din ce in ce mai fine pentru a obtine informatii relevante cu privire la ce ii intereseaza.

Sursa foto: Google

Search, click and buy!

Ascensiunea mediilor digitale in contextul lumii complexe este explorata prin toate fenomenele media la care luam parte, retele sociale, experimentarea vietii virtuale intr-un mod absolut, si de aici o febra pentru alternative: cumparaturile online si offline. Ele nu se exclud, ba chiar se completeaza, raspunzand nevoilor consumatorului modern. Marca comerciala este si ea in continua schimbare, iar din fata tv-ului/laptopului asistam la o parada exhibitionista de produse si servicii, sustinuta in mare parte de industria publicitara care promoveaza achizitionarea bunurilor materiale.

Traversam o multitudine de etape pana in momentul deciziei de a cumpara, iar asta se reflecta destul de evident in atitudinile noastre. Avem prea putin timp la dispozitie pentru analize amanuntite, iar forma de vanzare/comunicare digitala, are implicatii sociale destule de profunde. Aceasta industrie dezvoltata progresiv si agresiv in ultima perioada, ofera solutii simple si totusi convenabile, eficiente (de timp, cost, varietate) astfel incat sa nu ai posibilitatea sa te gandesti de doua ori pana vei da click-ul final si vei umple cosul.

Astfel, ni se induc niste dependente comportamentale, o obsesie de a da click si vrie de a naviga, chiar daca nu avem nevoi stringente. Si acolo unde nu exista, le facem sa apara. Adesea vointa este ghidata de “like and share” si intregul design al tehnologiei pe care o folosim. Iar acoperirea unei plaje destul de mari de solicitari, accelereaza comportamente compulsive. Transformate in adictie, resimtita ulterior ca o prelungire a ceea ce ai si vrei sa mai ai.

Conexiunea psihologica cu device-urile pe care le folosim concomitent, ne transforma in mici cyberi shopaholici; mereu in alerta cu tot ceea ce apare, ce putem avea, ce ni se ofera inaintea altora, insa cu prea putina atentie si la ce ni se ia: controlul asupra finantelor, a timpului si chiar a relatiilor. Asa incat, se creeaza precedente in aceasta incrucisare dintre tehnologie si comportamentul uman.

Alinierea in fata unor standarde impuse, in acord cu ce traim, cerintele si asteptarile pe masura; asta influenteaza valorile sanatoase ramase in fata fascinatiei unei “lumi perfecte”, dar intr-o societate consumerista.

Sursa foto: Google

Antreprenoriat made in RO

O idee buna sustinuta de motivatie pe masura iti poate deschide oportunitatea de a te lansa intr-un business al tau… Insa, provocarea este sa o faci sa se si intample. Si nu prin supraevaluare; chiar daca ti s-a inoculat ca aceasta este calea prin care faci doar ceea ce iti place, nu vei mai avea sef si vei avea muuult mai mult timp liber. Oare?!

Intr-o lume in continua schimbare care are nevoie de situatii alternative, in conditiile unei crize economice prelungite, oamenii cauta solutii pentru a-si depasi chiar limitele.

Sondajele arata ca ciclul de viata al IMM-urilor in Romania este cuprins intre 2-5 ani, dupa care sunt in cadere libera sau efectiv, mor. Dorinta noastra de schimbare ne determina sa credem ca in momentul in care suntem profi intr-un domeniu, ne putem deschide/avea si un business de succes… nu e doar atat. Este nevoie de experienta, sa cunosti piata si sa stii de la inceput cum vrei sa arate afacerea ta. Antreprenoriatul e o masinarie complexa ce necesita un know-how adecvat.

Dar daca ai decis sa incerci sa iti lansezi propria afacere, trebuie sa ai un mastermind, focus pe asupra viziunii. A merge pe retete si a parcurge drumuri deja batatorite nu iti asigura un succes sigur. Cu mintea dezvoltata structurat vei pune in aplicare si vei avea o imagine mai clara asupra activitatii pe care vrei sa o desfasori. Atitudinea, mentalitatea deschisa si crezul valori bine alese, pot sa te propulseze acolo unde iti propui. Stimularea creativitatii in mod continuu este si ea o munca in sine, iar procesul de inovare perpetuu poate fi asimilat greoi.

Alegerea pietei, prin domeniul de activitate in care vrei sa te dezvolti, a sti cui te adresezi prin serviciile sau produsele oferite, planuri de afaceri, identificarea clientilor, testarea concurentei, dezvoltarea unor parteneriate sunt elemente de care foarte multi uita sau le confunda. Planul de afaceri consta si in gasirea solutiei potrivite prin claritate si concizie care sa poata “actiona” in acord cu realitatile pietei.

Asadar, trebuie sa afli cum te pozitionezi in piata si ce instrumente poti folosi astfel incat sa iti usurezi munca, dar si pentru a satisface nevoile clientilor wannabe. Dupa cum insusi Philip Kotler afirma: „strategia trebuie adaptata conditiilor schimbatoare in vremurile pe care le traversam, cu un echilibru intre adaptare si adaptabilitate. Adaptarea este o strategie, in vreme ce adaptabilitatea permite companiilor sa isi schimbe directia din mers”. Asadar, concentrare spre obiective comune, responsabilitate bine definita, reanalizare si testare periodica tinand cont in permanenta de schimbarile prin care trec pietele si tehnologia.

Din categoria greselilor elementare ce conduc spre colapsul afacerilor pornite cu mare entuziasm in Romania se numara: piata nestudiata corespunzator, prin lipsa educatiei in acest sens a viitorului antreprenor, neasumarea preocuparii in mod constant, cheltuieli prea mari in detrimentul investitiilor si costuri nejustificate transpuse in plan personal.

De cealalta parte (deloc de neglijat), impozitarile excesive si legislatia schimbata extrem de des, atat de interpretabila ingreuneaza si blocheaza orice demers al motivatiei anterioare. Iar faptul ca finantarile vin foarte greu, aproape cand antreprenorului i-a disparut entuziasmul, deja inchide cercul. Ele sunt dublate de proceduri alambicate si prea putin transparente, fiind acoperite de birocratie excesiva, functie de interese si daca potentialul este de explorat sau chiar de exploatat😊.

Deci, a fi antreprenor in Romania este un adevarat roller coaster; insa daca tot ai pornit la drum, da-i o sansa! Tie poate chiar iti iese😊

Sursa foto: Google

Leading people and goals

“Arta” de a conduce presupune asumarea pozitiei de leader: atat prin puterea de a trasa directii, cai spre noi orizonturi, cat si prin gestionarea sanatoasa a starii in fapt.

Aceasta stare de influenta ar trebui sa aiba la baza o buna relationare cu eul, tocmai pentru ca noile tehnici de leadership isi propun restabilirea armonioasa a relatiilor interumane. Inteligenta emotionala vine in suportul celei dobandite prin studiu si efort, explorand mai departe increderea in sine.

Resursa umana, factorul mijlocitor al acestei ecuatii, evidentiaza puterea emotionalului si rolul esential pe care l-a capatat in ultimul timp, fiind unul din aspectele fundamentale in dezvoltarea economica si implicit sociala. In mediul business, emotia nu mai reprezinta un subiect tabu, iar gestionarea si intelegerea acestui circuit, a ajuns sa deblocheze situatii de criza tocmai prin prisma unor astfel de rationamente. Este si teoretic, dar mai ales practic, o imbunatatire a modului de gandire.

Un influencer demonstreaza prin ceea ce este, ce reprezinta, ceea ce poate face pentru ceilalti si ceea l-a adus in punctul in care se afla, ca poate fi urmat. Sustinerea motivatiei si a entuziasmului catre/pentru mase, precum si dezvoltarea potentialului existent sunt trasaturi ce dau nastere puterii exemplului. Formarea si indrumarea celor ce vin din urma, luarea deciziilor intelepte in puncte critice, preocuparea prin ajutorul oferit celorlalti, dar asumarea riscurilor intregesc aceasta imagine, a noului tip de leader asumat.

Pe de alta parte, abilitatea de a-i conduce pe altii presupune disponibilitatea si acceptarea spre o noua etapa in procesul de evolutie, chiar a leaderului. Perfectionarea continua si largirea perspectivelor creeaza o revolutie asupra sinelui si ofera o imagine distincta asupra modului in care ne raportam la cum, cu cine si ceea ce lucram: poate o concentrare mai relaxata, poate un focus direct asupra solutiilor.

Viziunea, adaptabilitatea si perseverenta sunt unelte ale leadership-ului ce constituie la un moment dat, parti din experienta. Alaturi de bucuriile succesului, uneori tristetile esecului, ele trebuie privite ca principii si perspective asupra ceea ce conteaza cu adevarat: coerenta in dezvoltare; acestea trebuie impartasite, date mai departe pentru a provoca si lansa noi oportunitati, asa incat cei care “urmeaza” sa preia corect info ce le parvine si sa aplice cu determinare si ambitie lectiile predate.

A gresi nu e cel mai rau care se poate intampla. “Paguba si nereusita, ghinionul netezesc calea spre triumf”, impreuna fac parte din o etapa a evolutiei, iar a le (re)cunoaste si a invata din ele deja inseamna baza solida catre faza urmatoare.

Sursa foto: Google