Search, click and buy!

Ascensiunea mediilor digitale in contextul lumii complexe este explorata prin toate fenomenele media la care luam parte, retele sociale, experimentarea vietii virtuale intr-un mod absolut, si de aici o febra pentru alternative: cumparaturile online si offline. Ele nu se exclud, ba chiar se completeaza, raspunzand nevoilor consumatorului modern. Marca comerciala este si ea in continua schimbare, iar din fata tv-ului/laptopului asistam la o parada exhibitionista de produse si servicii, sustinuta in mare parte de industria publicitara care promoveaza achizitionarea bunurilor materiale.

Traversam o multitudine de etape pana in momentul deciziei de a cumpara, iar asta se reflecta destul de evident in atitudinile noastre. Avem prea putin timp la dispozitie pentru analize amanuntite, iar forma de vanzare/comunicare digitala, are implicatii sociale destule de profunde. Aceasta industrie dezvoltata progresiv si agresiv in ultima perioada, ofera solutii simple si totusi convenabile, eficiente (de timp, cost, varietate) astfel incat sa nu ai posibilitatea sa te gandesti de doua ori pana vei da click-ul final si vei umple cosul.

Astfel, ni se induc niste dependente comportamentale, o obsesie de a da click si vrie de a naviga, chiar daca nu avem nevoi stringente. Si acolo unde nu exista, le facem sa apara. Adesea vointa este ghidata de “like and share” si intregul design al tehnologiei pe care o folosim. Iar acoperirea unei plaje destul de mari de solicitari, accelereaza comportamente compulsive. Transformate in adictie, resimtita ulterior ca o prelungire a ceea ce ai si vrei sa mai ai.

Conexiunea psihologica cu device-urile pe care le folosim concomitent, ne transforma in mici cyberi shopaholici; mereu in alerta cu tot ceea ce apare, ce putem avea, ce ni se ofera inaintea altora, insa cu prea putina atentie si la ce ni se ia: controlul asupra finantelor, a timpului si chiar a relatiilor. Asa incat, se creeaza precedente in aceasta incrucisare dintre tehnologie si comportamentul uman.

Alinierea in fata unor standarde impuse, in acord cu ce traim, cerintele si asteptarile pe masura; asta influenteaza valorile sanatoase ramase in fata fascinatiei unei “lumi perfecte”, dar intr-o societate consumerista.

Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *