Once upon a… nowadays

Ne descoperim traind propriile povesti… dar si prin ale altora. Odinioara prin viu grai, mai apoi si prin scris. Savuram o poveste bine relatata pentru ca genereaza emotii; acel melanj cu sens care te transpune direct “acolo”…

Acest mod de exteriorizare este instrumentul care ne apropie, prin skill-urile storyteller-ilor ce pot cu adevarat sa comunice, sa nareze transmitand o stare si schimbandu-ne din spectator in participant activ; iar in raport cu marketing-ul, mai ales prin forta unui brand transformat intr-o poveste.

Storytelling/doing-ul este o declaratie strategica care isi propune acapararea unui public tinta, suplimentand valoarea marcii. Te determina sa actionezi in urma unor impulsuri. Aceasta poveste interpretata este importanta pentru ca „vinde” subliminal si face/trebuie sa te deosebeasca de ceilalti din domeniu. Indiferent de mediul prin care aceasta patrunde, este esential ca mesajul sa fie convingator si cu „bataie lunga”. El trebuie sa fie corect inteles, astfel incat sa nu se creeze echivoc si ca cei pe care ii vrei doar ai tai sa perceapa si sa priceapa ceea ce ai vrut sa transmiti; in caz contrar, risti sa nu atingi scopul pe care ti l-ai setat.

Naratiunea trebuie sa detina coerenta si sa te faca sa recunosti ca vrei mai mult: sa afli, sa cauti, sa compari, ca ulterior sa decizi cumparand. Abordarea este cheia in masura in care stii sa profiti de tot ceea ce dispune marketing-ul zilelor noastre. Emotia va naste legatura prin care oamenii se regasesc in ce povestesti onest, inspirational, dar si cu ancorare in real. Conceptul se imprima, desi mediile prin care acestea se transmit se schimba sau se alterneaza. Dezvoltand aceste legaturi profunde, continutul activeaza centrii emotionali, iar creierul asociaza constatarea cu toate lucrurile experimentate: vazute, gustate, traite, simtite…

Cei ce sunt parte integrata in povestea spusa de tine isi capata rolul lor si mijlocesc produsul/serviciul oferit. A analiza totusi concurentii, potentialii si principalii clienti inseamna a acorda atentie maxima in mod constat tuturor instrumentelor mai vechi, mai noi prin care se produce transmiterea mesajului: foto, content scris, voice si video. Digitalul atrage, prin urmare trebuie sa fie adaptat si usor de accesat.

Cine sunt? Ce prefera? De unde provin? Cu ce se ocupa? Care le sunt asteptarile? Ce isi doresc mai mult? Cunoscand aspectele cele mai profunde din interiorul segmentelor asupra carora exista raportarea, povestile vor avea content-ul ravnit, firul prin care se vine la sursa.

Storytelling-ul poate fi asociat cu o dinamica evolutiva, strategica care poate mentine un balans intre trecut si prezent; prin sesizarea povestilor, experimentarea si inglobarea emotiilor, prin empatizare cu viata reala si acceptarea ca toate componentele pot ajuta oamenii sa se inteleaga mai bine unii pe altii.

Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *