Cultura Organizationala

Scop:

  • imbunatatirea vechilor practici fara a dilua traditia, in contextul noilor solicitari si exigente economico-sociale
  • apropierea indivizilor si cooperare pentru interese comune

In realizarea echilibrului, se mizeaza pe gestionarea relatiilor in cadrul organizatiei plecand de la valori esentiale  si ajungand pana la exercitarea si distribuirea autoritatii in mod corect. Practica se refera la asimilarea tuturor notiunilor pentru a intelege modalitatile in care interactioneaza comportamentele, dinamica grupurilor, precum si interdependentele intre oameni-structuri organizationale, mizand pe eficienta in performanta.

Fenomenele complexe aparute in activitatile organizationale au in prim plan relatia om-grup-organizatie. Comportamentele, conflictele, negocierile, motivarea sau demotivarea formeaza o parte din aspectele care vizeaza la modul in care actionam, simtim si gandim. Suntem influentati de perspective, prin urmare abordarea necesita resuscitare in fiecare nivel.

Pentru analiza tuturor stereotipurilor se aplica strategii caracteristice astfel incat sa se faciliteze insusirea si integrarea lor natural in cadrul institutiilor. (atentie, motivatie, eficienta, implicare, asumare, autonomie, responsabilitate, competenta)

Constientizarea abilitatilor, relatiilor precum si practica sabloanelor (de care nu ne putem desprinde inca pare-se) asa incat utilizarea lor sa fie productiva, cu performante strategice. E important sa ne diferentiem de ceilalti prin ceea ce facem, dar mai ales prin cum facem sa ajungem acolo. In acest sens, este valoros sa stim cum privim modul in care relationam, ne comportam creand incredere in relatiile pe care vrem sa le obtinem, si nu in ultimul rand modul in care o organizatie se raporteaza la succes. (in special cand presiunea sociala si competitia profita de toate oportunitatile ivite)

Se urmareste astfel, canalizarea tuturor actiunilor si deciziilor catre modalitati unice de dezvoltare specifice realitatii de astazi. Aceste circuite se alimenteaza dupa modul in care sunt conduse organizatiile si tind catre ideal; prin viziuni indraznete castigand valori stabile, incredere, reputatie intr-o lume “supusa” inovatiei. Practic, e orientarea eforturilor comune in moduri noi aplicate corect, asa incat sa fie implicata si latura personala.

 Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *