Servant Leadership

Citim si asociem conceptul de servant leadership intr-o contradictie intre termeni, tocmai pentru ca se banuieste (in acceptiunea generala) ca reprezinta un termen usor peiorativ, umil… Suntem obisnuiti doar sa vrem sa conducem, sa fim leaderi, pentru ca de acolo vine puterea, setea de recunoastere si tot ceea ce incarca si hraneste ego-ul.

Leaderii sunt initiatori cu scopuri precise, dar pot deveni intuitivi si creativi, imputernicind la randul lor, servind si oferind autenticitate pentru un scop bilateral: al lor si al organizatiei. Se incurajeaza asadar, cresterea si dezvoltarea unui succes care sa-si atinga adevaratul potential.

Aceasta este o calatorie personala a cresterii si maturizarii, de care are nevoie o conducere reala. Ea contine si subliniaza cumulul elementelor de baza ale servantului si mai ales, introducerea acestora in viata leaderilor. Se exploreaza astfel, modalitatea in care functioneaza lumea reala, utilizand exemple palpabile din mediul de business. Focusul pe nevoile celorlalti, sprijinul pentru si in munca si chiar pentru teluri personale, determina incurajare in randul subordonatilor pentru ca acestia sa isi descopere potentialul accesand diverse forme, aptitudini si abilitati.

Accentul responsabilitatii de conducere este o forma de promovare a performantei. Avantajand increderea si empatia prin forme si decizii constiente si asumate, asa incat sa-i serveasca mai bine pe altii (organizatie, colaboratori), acesti leaderi nu isi focuseaza cresterea asupra propriei puteri, ei sunt in slujba celorlalti.

Cresterea muncii in echipa si implicarea personala completeaza si demonstreaza o coordonare mai buna, eficienta a actiunilor in care sunt partasi toti cei implicati, care tinde spre rezultate optime pentru generatiile viitoare. Asadar, se dezvolta o cultura organizationala, pe principii valide care imbunatatesc randamentul personalului in sectoarele active. Forta obtinuta se transfera de la manageri catre subalterni si imputerniceste, oferind respect, pentru un schimb echitabil de performante superioare. Acest exemplu de „asa da” se va rasfrange si asupra clientilor, prezentand incredere si abordari implicate.

E just ca este o aplicatie ce se dezvolta in timp, care are nevoie de radacini bine sudate pentru a se ramifica si a da rezultate; insa, promovand comunicarea deschisa si rezolvarea conflictelor atata timp cat merge pe responsabilitate si asumare in delegarea sarcinilor, aceasta este totusi o calatorie continua spre descoperirea sinelui si angajamentelor ce vin la pachet cu o viziune sanatoasa, capabila de o buna relationare; dar care trebuie in primul rand, insusita corect pentru ca mai apoi sa se fructifice.

Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *