Si relevanta

Despre relevanta… Cuvant pe care inca il „asimilez” de cateva zile dupa o conferinta in care mi s-au confirmat idei, concepte si atitudini pe care am ales sa le dezvolt in general, dar si aici in cateva randuri. Intr-o stare de constientizare si asumare a faptului ca educatia in domeniul in care activam nu se termina nicicand, ca schimbarea nu inseamna pierdere prin dezechilibru si ca mai putin individualism poate oferi curaj spre validare.

Am ales sa scriu despre relevanta in comunicare. Analogica sau digitala. O gasesc esentiala in conturarea proceselor si strategiilor, tocmai pentru ca solicita profunzime si tact (atat online cat si offline) prin instrumentele alese, asa incat sa se construiasca mult mai eficient un brand: cu vizibilitate/asociere/consistenta, pentru a atrage si genera noi clienti, pentru vanzari exponentiale sau chiar pentru fidelizarea clientilor existenti. Pentru ca gestionata corespunzator, fara superficialitate si redundanta, ea este in stare de continut pe bune, verosimil. Si mai mult decat atat, ea poate gestiona conflicte in mod constructiv.

Ideal este ca “listen” si “act” sa conlucreze pentru a atinge obiective de performanta, pentru a transmite mesaje memorabile, de interes, necesare oriunde si mai ales urmate de actiuni in consecinta.

Frecvent suntem furati de mirajul oraselor mari si mai puternice (cel putin economic vorbind la ele facem referire), unde se primesc brief-uri cu target impus, in care se directioneaza produsul/serviciul doar spre “cautatorii de brand”, uitand ca si comunitatile mici sunt importante. Ele pastreaza nucleul, profunzimea si doza de autenticitate de la care se pleaca (din mesaje directe, simple, dar de efect). Analizele de continut ale datelor de marketing (in special) au nevoie de mai multa profunzime, cercetare temeinica si aplicata, iar “listening-ului” pe care adesea il evitam, sa i se acorde mai mult timp pentru desfasurare si ulterior, asimilare. Autenticitatea in discurs vine dintr-un continut bazat pe emotie, un storytelling care se transforma cu inteligenta in informatii prin intermediul carora parcurgem etape in actiunile propuse.

Si aspectul cel mai important, desi intentionat l-am lasat la final, este “the big picture”. Si aici fac referire la a lua in serios pachetul, imaginea de ansamblu ce ne este pusa la dispozitie sau pe care trebuie sa o conturam/cream noi; legatura cu ceea ce facem si responsabilitatea fiecarui act; alaturi de imbunatatirea performantelor prin construirea caracterelor si imbratisarea provocarilor in stabilirea strategiillor care pot oferi rezultate reale.

P.S.:

Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *