Neuromarketing

Definitia de la manual reda printr-o explicatie sustinuta ca neuromarketingul este modalitatea prin care creierul raspunde stimulilor de marketing atat cognitiv cat si senzorial; o conectare a neocortexului (rationalul) cu emotiile din sistemul limbic profund, ce poate naste si influenta identitatea unui brand in raport cu cantitatea de info pe care o primim si pentru care vom genera decizii.

Aceasta cercetare comportamentala isi propune sa masoare preferintele consumatorilor, la ceea ce reactioneaza functie de oferte si care sunt factorii determinanti in luarea unor decizii.

Prin utilizarea liantului feeling se creeaza anumite legaturi emotionale asupra comportamentelor ce directioneaza consumatorii catre anumite produse si servicii. Urmarind anumite categorii demografice si grupuri de consumatori, piata poate fi segmentata, iar pozitionarea ce urmareste strategia mesajului va fi adaptata pentru a veni in intampinarea nevoilor, a imbunatati asteptarile si mai ales, satisfacerea consumatorilor.

Conectarea emotionala a clientilor care impartasesc valori si credinte pentru anumite categorii de produse si servicii este doar o componenta din seria elementelor care dau personalitate unui brand, concomitent cu  satisfacerea anumitor functii ale creierului (multitasking, empatie, emotii in stari pure si cu un impact rapid sau deliberate, prin rationamente constiente). Combinatia elementelor de psihologie, economie si biologie ofera informatii reale, verificate asupra cum pot fi accesate anumite informatii in raport cu intuitiile si abordarile consumatorilor si interdependentele dintre ele atunci cand se aplica strategii de piata, branding sau orice forma de publicitate alternativa din mass-media neconventionala.

Descifrarea emotiilor prin explorarea oportunitatilor este importanta in imbunatatirea practicilor ce au in prim plan comportamentele si intelegerea consumatorilor, si de ce nu, chiar si efectuarea unor predictii astfel incat sa se comunice si sa se raspunda nevoilor potentialilor consumatori ce ce vor castigati si ulterior, transformati in clienti fideli.

Sursa foto: Google

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *