Cum generam idei?

Ideatia este procesul creativ ce are la baza generarea unui numar mare de idei.

Stapanirea acestei arte este conditia sine qua non atunci cand vorbim de proiectarea unor noi modele de business, reinventarea si improspatarea altora sau chiar preluarea unora intr-o forma slab conturata. Tot ideatia presupune generarea ideilor prin cantitatea ce este urmata de o analiza a lor prin discutii, combinarea sau compactarea la un numar mic de optiuni viabile.

Inovatia inseamna “sapaturi” adanci pentru un numar mare de idei inainte de a restrange esentialul cu toate optiunile posibile. Imaginatia creatoare are nevoie de fluiditate prin imaginarea unor situatii, plasticitate prin usurinta de ale aborda, si nu in ultimul rand originalitatea, expresia noutatii prin experiente directe sau indirecte.

Un brainstorming eficient are la baza diverse forme de pregatire. Noul model de gandire se realizeaza din interior catre exterior, explorand oportunitati axate pe valoare si eficienta. Concentrarea impune reguli pentru reusita gandirii vizuale, practic intelegerea esentei prin surprinderea imaginii de ansamblu. Viziunea este importanta, este un declansator de idei, un joc in explorarea ideilor si punerea acestora in practica.

Totusi, intelegerea, expunerea ideilor trebuie sa fie efectuata intr-un limbaj comun care se imbunatateasca comunicarea creativa, originala si mai ales, credibila. Asa incat tot ceea ce se genereaza sa fie inchegat in povesti in care sa ne regasim sau in care ne-am dori sa ne aflam. Aceste calatorii oferite de marketeri (dar nu numai) trebuie sa fie fascinante, spumoase, desi tentatia este de a da forme cat mai comerciale. Adaptarea contextuala este o utilitate in content-ul ce se doreste informativ, educativ sau chiar descriptiv.

Tindem sa cream si sa dezvoltam identitati prin autenticitate, originalitate, spontaneitate asa incat sa asumam valori si preocupari consistente. Suntem participanti activi (uneori si involuntar) la viata sociala, deci suntem influentati de suma experientelor pe care le traversam pe tot parcursul nostru. Combinam declansatori starnind emotii, iar subliminal “umblam” la reactii incorporand toate ingredientele pentru un continut esentializat de informatie.

Sursa foto: Google

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *